039B5385-CEBB-40AF-9BCE-2A0627E058DB@1x60FDE61A-C0CB-455C-9465-ED449E243BA4@1x28C85190-EA32-4543-9AEE-D7751B1946B8@1xF1322DC5-617C-4BC2-A1E0-6E8F2F5AFD76@1x93823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD011193823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD0111ACDCDD59-66B3-4ADC-B9B1-DBA00A48F44F@1x
Ahmad Tea Blog
Články
Recepty
Tagy

Jablko pro zdraví

Jablíček existuje spoustu druhů, barev a tvarů. Velkou výhodou je, že jde o naše domácí ovoce, které může růst v každé zahradě a díky tomu si můžeme pochutnávat na těch letních i zimních odrůdách bez nutnosti dovážet je přes půlku světa. Zatímco letní jablíčka dozrávají už koncem léta, ty zimní až během podzimu. Letní jsou náchylnější na ťuknutí a snadno zhnědnou, nedají se proto tak dlouho skladovat a jsou spíše určeny k přímé sotřebě, ty zimní se dají skladovat a přežijou dobře uskladněné i celou zimu. 

foto alt

Proč jsou jablka tak zdravá?

Obsahují vitamin C, E, z minerálů pak draslík a železo. Jsou bohatá na vlákninu, která prospívá našemu trávení. Podporují vylučování toxinů z těla. Ovocné kyseliny obsažené v jablkách obnovují střevní mikroflóru a prospívají jejich normální funkci. Jablíčka jsou nejbohatším ovocem na taniny, které mají protizánětlivé účinky. Pomáhají bojovat s cholesterolem a bor v nich obsažený zase usnadňuje vstřebávání vápníku a hořčíku do našich kostí a kloubů. Jedno jablko denně pomáhá našemu trávení, cévám, kloubům i jako prevence proti různým nemocem.

 

Jak si je vychutnat?

Nejlépe úplně čerstvé. Nastrouhané třeba do salátu s mrkví. Pokrájené do ovocného salátu. Ráno si je můžete přidat ke své snídani. Např. do jogurtu s müsli. Nebo je přidejte do svého oblíbeného smoothie jako denní dávku vitamínů a energie. Rozmixujte jablíčka např. s avokádem, přidejte baby špenát, nebo listy kadeřádku, banán a umixujte dohladka. Do smoothie pak můžete přidat navíc některé ze superpotravin, např. chia semínka, chlorelu, mladý ječmen nebo prášek z macca. Díky takovému mixu vitamínů a minerálů posílíte svoji imunitu než uděří podzimní nemoci a nachlazení.

 

Malým dětem můžete jablka povařit a rozmixovat na přesnídávku. Jablečná příchuť je sladká sama o sobě, a tak není potřeba přidávat žádný další cukr. Školákům můžete jablíčko přibalit každý den ke svačině do batůžku. Když ho pokrájíte na plátky, zakápněte ho citronem, díky tomu vám nezoxiduje a vydrží, než si na něm pochutnáte.

 

Jablka jsou super do sladkého pečení. Takový jablečný závin nebo koláč bude mít k nedělnímu obědu zaručeně úspěch. 

A jestli se vám na zahradě urodilo z jabloní moc jablek, že nevíte, co s nimi. Zkuste je nastrouhané zavařit, budete mít domácí zdroj do štrůdlu nebo pokrájet na plátky a usušit na křížal. Tip navíc, plátky poprašte mletou skořicí, bude to parádní dobrota a svačinka na cesty.

 

Jablečný čaj

Asi by vás nenapadlo využít jablka na čaj. Až budete příště dětem nebo do pečení loupat slupky z jablek, nevyhazujte je. Hodí se skvěle na výrobu čaje. Čerstvé slupky stačí zalít horkou vodou, přidejte klidně sáček čaje pro silnější chuť. My doporučujeme zelený. Přidejte svitek skořice, plátek citronu a nechte chvíli louhovat. Získáte voňavý čaj se sladkou chutí jablíček. Podzimní chutě jak dělané.

 

Vyzkoušejte ho :)


 

Sdílet článek

Štítky článku

Mohlo by vás zajímat