039B5385-CEBB-40AF-9BCE-2A0627E058DB@1x60FDE61A-C0CB-455C-9465-ED449E243BA4@1x28C85190-EA32-4543-9AEE-D7751B1946B8@1xF1322DC5-617C-4BC2-A1E0-6E8F2F5AFD76@1x93823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD011193823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD0111ACDCDD59-66B3-4ADC-B9B1-DBA00A48F44F@1x
Ahmad Tea Blog
Články
Recepty
Tagy

Jak zahnat podzimní únavu

S tím, jak se na podzim postupně zkracují dny, rána a večery jsou chladnější, začíná být šedivo, pochmurno a deštivo, dochází nám energie a my cítíme, že bychom zase potřebovali nabít baterky. Ideálně nějakou dovolenou. Co ale dělat, když potřebujete zase normálně fungovat a do dovolené je daleko? Zkuste aplikovat následující 4 základní tipy, které vám navrátí sílu na celý pracovní týden a vy se zase budete cítit fit.

foto alt

Pitný režim

Proč začínáme právě tímto bodem…? Protože je extra důležitý a ovlivňuje veskrze to, jak fungujeme. Včetně spaní. Když si totiž večer před spaním dáte sklenku vína, nebo jiného alkoholu, rozhodně tím mozek nepřipravíte na klidný spánek. Naopak se ráno budete cítit hodně polámaní. Když sklenku, tak nejpozději 4 hodiny před spánkem. A pokud se chcete dostat do klidu, zkuste raději místo alkoholu blahodárný zelený čaj, který zklidňuje tělo i mysl. Pokud ráno potřebujete probrat, sáhněte raději po černém čaji, než po kávě. Nebude vás po něm bolet žaludek a probere vás stejně. Během dne se snažte pít pravidelně čistou vodu. Pokud je pro vás neochucená voda zlo, zkuste do ní přidat lístky máty, zakápnout citronem, či limetkou. A nebo ochutnejte naše ledové čaje. Máme jak zelenou, tak černou variantu, abyste si je mohli vychutnat přes den i večer. Přidat si do Ledového Anglána můžete plátky citrusů, lístky bylinek nebo kousky ovoce. Chutná skvěle s ledem i bez a díky tomu, že je bez cukru, ho můžete pít, jak je libo. Osvěžíte tělo a díky příjemné chuti nebudete mít problém dodržet pravidelný pitný režim. Uvidíte, že po kávě se vám za chvíli nebude stýskat.

Zdravý jídelníček

Je nám jasné, že v upršeném dni, kdybyste nejraději leželi celý den v posteli, máte chuť na něco sladkého a zhřešit je velmi snadné. To samé v práci, kde se vám zavírají oči u počítače a máte pocit, že vás z toho cukry vysvobodí. Zkuste se vrátit k našemu prvnímu bodu, pořádně se napít vody, nebo si vychutnat šálek bylinkového čaje, zvednout od stolu, vyvětrat v místnosti, nebo se na chvíli projít. Třeba zjistíte, že chutě jsou najednou pryč a hřešit nepotřebujete. Cukrový doping totiž způsobuje rozkolísání krevního cukru a tyto výkyvy mají za následek únavu nebo dokonce malátnost, kdy byste se nejraději hned svalili na gauč, či do postele a dali si svých dvacet. Až příště půjdete s kolegy na oběd, dopřejte si místo české klasiky, těstovin lehčí zeleninový salát s masem nebo klidně vegetariánskou variantu. Dávno je překonaný přežitek, že člověk potřebuje v zimě hodně tuků a masa. V době, kdy trávíme většinu zimy v teple a vyhřívaných místnostech, není potřeba jídelníček nikterak speciálně upravovat. Naopak si naordinujte více čerstvého ovoce, zeleniny, lehkých jídel, zaměřte se na vitamíny, minerály a když začne sezóna bacilů, uvařte si čaj s citrónem a zázvorem nebo čaj z šípků, který obsahuje vitamin C a ten funguje skvěle jako prevence.

Pohyb

Myslíte si, že pohyb z vás energii ještě více vysaje? Opak je pravdou. Pravidelný pohyb vás postaví na nohy. Pokud trávíte většinu času za počítačem a nehýbete se, únava rychle nastoupí. Při pohybu se zaměříte na fyzickou aktivitu a mozek má konečně šanci na chvíli vypnout. Skvělý je např. běh, jízda na kole, plavání kombinované s nějakou silovou aktivitou a jógou, jako kompenzační cvičení na protažení všech svalů. Pohyb unaví vaše tělo, tím pádem vás připraví k večeru na kvalitní spánek a ráno se budete cítit mnohem odpočatější, než když byste večer trávili zase u počítače. Pokud přece jen musíte do monitoru občas koukat, nastavte si noční režim podsvícení a používejte žluté zářivky. A nezapomeňte po sportovní aktivitě na pitný režim. Nejvhodnější je voda, může být ochucená bylinkami, nebo zelený čaj, který skvěle funguje na regeneraci těla.

Uvolněte napětí a deprese

Napětí a nepříjemné stavy z vás energii přímo vysávají. Najděte si čas na sebe a shoďte ze sebe všechen ten stres. Uvařte si čaj z meduňky, třezalky nebo rozmarýnu, který vás doslova pohladí na duši. Zvolte čaje, které vám už svou barvou v hrnku, tak i chutí udělají malou radost. Zapalte si k tomu svíčku, použijte esenciální oleje, nebo se ponořte do horké vody a dejte nohy nahoru. Správný relax a uvolnění psychického napětí umí stejné zázraky jako pořádný spánek. A když už jsme u toho napětí. Pokud vás pobolívá za krkem, zkuste si skočit na masáž. Uvolníte celé tělo a odpočinete si. Správný relax vás dokáže skvěle nabít a doplnit ztracenou energii.

   
 

Sdílet článek

Mohlo by vás zajímat