039B5385-CEBB-40AF-9BCE-2A0627E058DB@1x60FDE61A-C0CB-455C-9465-ED449E243BA4@1x28C85190-EA32-4543-9AEE-D7751B1946B8@1xF1322DC5-617C-4BC2-A1E0-6E8F2F5AFD76@1x93823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD011193823C16-7D1C-4A11-9A75-17C1ABBD0111ACDCDD59-66B3-4ADC-B9B1-DBA00A48F44F@1x
Ahmad Tea Blog
Články
Recepty
Tagy

Jarní životabudiče

Cítíte se po zimě unavení a bez energie? Máte problém ráno vyskočit z postele, natož jít po práci cvičit? Možná to chce nějaký energetický doping a restart. Nejsnazší způsob je podívat se na zoubek stravě a pitnému režimu. Jídlo a vhodné tekutiny jsou pro naše tělo jako palivo. Když tankujete správně, tělo se vám odmění. Třeba tím, že bude šlapat jako znovuzrozené.

foto alt

Zařaďte do jídelníčku více zeleniny a ovoce. Čerstvá porce vitamínů a minerálů každý den udělá divy. Doplní tělu chybějící látky, posílí imunitu a zlepší trávení díky vláknině. Céčko obsažené jak v zelenině, tak v ovoci posílí obranyschopnost a pomůže od jarních nemocí a nachlazení. Jak si čerstvé ovoce a zeleninu vychutnat? Třeba v podobě smoothie k snídani nebo salátu k obědu či večeři. 

 

Super jsou zeleninové pomazánky k svačině, třeba s tvarohem. Naše oblíbená je kombinace nasekaného celeru, mrkve, jarní cibulky, vajec a tvarohu. Na dochucení přidejte lahůdkové droždí, které je zdrojem vitamínu B.

 

Zaměřte se na tyto životabudiče:

Kadeřávek – Obsahuje hodně železa, vápníku a dalších důležitých vitamínů. Je to zásobárna prospěšných látek. Skvělý je do smoothie, krátce spařený jako příloha k masu nebo pečený s kořením jako zdravé chipsy.
Řapíkatý celer – Šťáva z celeru je dobrá na detox, snížení krevního tlaku, vhodná pro ledviny a má protizánětlivé účinky.
Čerstvá kurkuma – Lék na nemoci a imunitu. Když na vás něco leze, uvařte si z ní golden milk – vyžene všechny bacily.
Microgreens – Jarní zdravá bomba v podobě přerostlých klíčků, které mají vyšší obsah vitamínů než vzrostlá rostlina. Dopřejte si je čerstvé do salátu nebo jako zelenou ozdobu na chlebu či v polévce.
Pickles – Nakládaná zelenina, jež si díky absenci konzervantů zachovává všechny vitamíny a především aktivní bakterie mléčného kvašení, které jsou dobré pro naše střeva a trávení.
Avokádo – Zdroj zdravých rostlinných tuků a řady vitamínů a minerálů. Nakrájejte si ho do salátu nebo z něj připravte avokádovou pomazánku.
Medvědí česnek – Aromatická bylinka, která voní po česneku, ale chutná mnohem jemněji. Funguje jako přírodní antibiotikum, antioxidant a zdroj vitamínů. Hodí se do pesta, do polévky, rizota i salátů.

 

Pitný režim. Správný jídelníček bez vhodného pitného režimu nefunguje. Jedno bez druhého nemá příliš pozitivní efekt. Zkuste omezit pití černé kávy. Pokud si ji neodpustíte, raději zvolte černou bez mléka a cukru. Potřebujete-li ráno povzbudit, vyzkoušejte místo kávy třeba černý čaj. Kvalitní a správně vylouhovaný čaj vám dodá stejně energie a bude pro vaše tělo vhodnější alternativou. Ještě lepší je zelený čaj, který má kromě povzbuzujícího efektu i spoustu blahodárných účinků. Lístky čajovníku při výrobě zeleného čaje neprocházejí oxidací, a proto si zachovávají většinu své síly. Zelený čaj obsahuje antioxidanty, umí tělo zbavit volných radikálů (např. z nevhodného stravování), dále obsahuje množství minerálů, aminokyselin a tříslovin. Zelený čaj mimo jiné snižuje v těle hladinu cholesterolu, posiluje obranyschopnost a ještě pomáhá se spánkovou apnoí a díky tomu zlepšuje kvalitu spánku. Nezapomeňte ale, že není dobré pít ho později večer, abyste mohli v klidu usnout.

Kvalitní spánek je základ. Když se zaměříte na vhodnou stravu a nápoje, je to dobrá cesta ke kvalitnějšímu spánku. Kvalitní spánek je základ pro regeneraci těla a doplnění energie během noci. Pohlídejte si, abyste večer již nepříjímali moc sacharidů, zejména v podobě sladkostí a sladkých nápojů, a patří sem i alkohol. Raději si uvařte šálek bylinkového čaje pro lepší spaní a budete usínat raz dva. Ráno se probudíte mnohem čilejší a odpočatější. Energie budete mít na rozdávání a vaše dobrá nálada bude zpět.

 

 

Hýbejte se. Možná vzpruha nepřijde ze dne na den a bude chvíli trvat, než se vám energie vrátí, ale jděte tomu naproti a zkuste se přes den třeba projít venku na sluníčku a načerpat trochu energie na čerstvém vzduchu. Sluníčko je zdrojem vitamínu D a ještě má na nás pozitivní vliv. Když si dáte každý den půlhodinku venku, budete překvapeni, jak je vám najednou lépe a ztracená energie je zase zpět. Užijte si jaro naplno, udělejte si čas na dobré jídlo, uvařte si šálek kvalitního čaje a nasajte to příjemné jarní sluníčko. :)

Sdílet článek

Štítky článku

Mohlo by vás zajímat